En ny pryl varje månad!!

Morgon stund har guld i mun, Jag kallar mitt guld för zoegas.
Kaffe är väl kanske som bäst på morgonen, Det är som en annorlunda smak på det,
Kan längta då jag ligger att ska sova efter att få stiga upp & dricka en kopp varmt gott kaffe ;P

Söndag, Det är ena kalla men härliga frostiga mornar man vaknar till, Kan i och för sig tycka att det är super skönt att komma ut i den sprakande världen av frost, Känna iskall luft tränga ner i strupen.
väldigt upp piggande!
Det är mysigt med hösten då den väl har kommit,
Tycker ju att vi kan ha sommar året runt, Men då det väl blivit höst utan att man välkommnat den så tycker man om den, Man tänder ljus & man boar hemma, Det gör i allafall jag.
Kuddar, ljus & plädar.
Köper mycket nytt under hösten.
Sen är det nästan så man längtar efter första snön, Då den lagt sig som ett vitt täcke utomhus, Det knarrar under skorna & det är så kyilgt i luften att den dödat alla dofter & det känns rent på nå vis.
Jag är ingen storfantast av vintern men den har sina tjusningar den oxå.

Ja idag då? Idag ska det bli ännu mera träning, Tänkte gå ut direkt efter lunch då Liam ska vila så kanske han finner sig i att sova i vagnen, Får han aldrig att åka vagn nu för tiden, Det har vi som slutat med.
Men jag känner för en powerwalk med musik i öronen.
Det får bli dagens träning.
Måste väl handla lite oxå, Blöjjerna är snart slut & det behövs lite i matväg oxå,
Jag tänker väldigt mycket på LCHF & på min mat situation & vad som skall göras osv, Vill så gärna lyckas att gå ner i vikt nu.
Igår hade jag ju som sagt gjort i ordning grönsaker & dipp.
Bland grönsakerna fanns morotsstavar som jag åt av, Man bör ju inte äta grönsaker under jord men nån enstaka går väl an, Trodde jag.
Då jag la mig i sängen låg jag å fundera på dom där satans morötterna & att det faktiskt är att fuska!!
Jag kände mig väldigt usel & fick ångest över detta
Vilket sen resulterade till att magen slog bakut & jag fick kasta upp allt dess innehåll..!
Det är NOLL fusk som gäller..
Fuskar jag igen så mår JAG bara dåligt över det.
Finito..!!

Hmm jag vill så gärna köpa en ny telefon, Vill ju självklart ha en iphone, Men tror kanske att jag ska spara ihop till en sån sen, Måste ha en annan tills dess att man har råd.
Skulle lika gärna kunna köpa en kopia med samma funktioner som iphone för några tusenlappar billigare bara för att ha tillsvidare, Tror banne mig jag gör så, Min mobil ger upp mellan varven så det börjar bli lite akut.
& just nu har jag inte flera tusen att slänga på en ipfone.
Ja en kopia får det nog bli för tillfället.!

Ska även köpa en laptop, men den köper jag nog nästa månad =)
Jippi fan vad jag längtar.
Om man köper en ny pryl varje månad så har man snart allt man vill ha.
Nu denna månad blev det 6 nya stolar & så blir det en mobil.
Nästa månad en laptop & sen en platt tv, Skulle säkert kunna ta ALLt på avbetalning, Men det vill jag inte. Vill kunna betala kontant, Hatar avbetalningar på prylar, Har inte en enda avbetalning :) & det känns toppen.

Nä nu ska jag återgå till mitt kaffedrickande & se mig om en ny mobil.

ciao!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0