En vecka på diet.

Ja nu har det gått en vecka på LCHF diet & jag måste säga att det har gått otroligt bra
inte haft nå gotta sug överhuvudtaget, därimot har jag varit sugen på frukt och bröd.

Bröd kunda jag ersätta igår då jag hade bakat ett LCHF bröd som vi åt på jobbet som var jättegott,
frukten går nog inte att ersätta?!
hmm men skam den som ger sig.
Har inte kännt mig lika uppsvälld och svullen i magen den här vecka.
dock missade jag invägningen i början av veckan så den vart igår men har ändå gått ner 1kg sen senaste gången jag vägde mig.

Har då i stället mätt mig med måttband lite här och var och DET har gett resultat
tappat några cm här och var.
superkul.
ska skriva in alla mina minus centimetrar sen.
Men tänker fortsätta denna diet. är verkligen pepp på det oxå.

Vecka i övrigt har varit ganska stressig och tung.
Har fått veta att 2 av chefterna ska avgå och dom har sålt IDEUS till den tredje chefen.
tycker jag är tråkigt att dom ska sluta för det var helt fantastiska människor, men men det är ju deras beslut inget jag kan göra åt.
sen så har min underbara kollega Nina tagit tjänstledigt för hon ska iväg söderut & jobba i familjeföretaget, Det är oxå skittråkigt hon kommer saknas väldigt mycket.

Jag är glad att jag har min anställning, ska satsa på "mitt" för jag trivs med barnen så himla mkt och dessutom så ger det mig en månadslön varje månad och jag har bra betalt så det gör mig så glad.
Mitt & Liams liv blir just lite enklare.. =)

Liam har mer & mer infunnit "sin" plats på ideus & han accepterar att jag jobbar där.
sällan han smiter över till min avdelning men supermysigt dom få ggr han gör det.
men han trivs för han är glad och charmig och kramas gärna med alla barn och föräldrar han bjuder stenhårt på sig själv.
Han har vad jag oxå sett lärt sig massor sen han började där, och då bara på 1 månad.
han är just nu som en svamp som suger upp all information och har verkligen lätt för att lära sig.
nu har han jobbat stenhårt med att lära sig färger och han kan dom flesta, han räknar till 14 utan några som helst problem men kan lätt glömma siffran 3 annars är det som på räls.
han har ett intresse för klockan och frågar hela tiden vad klockan är?!
och han älskar att sjunga och lärt sig massvis med sånger utantill.
han lägger 6-bitars pussel utan problem, alltså inga knopp pussel här inte.
han kan spela memory med dom äldre barnen och råttfällan.
han har börjat lära sig massa engelska ord och dess betydelse.
Ja han har helt enkelt blivit stor kille nu.
bara jag som måste inse det att det går fort för han nu, till hösten blir han ju faktiskt 3 år
och sen är han ju riktigt stor sen.!!
men han kommer alltid vara min lilla bäbis what so ever!

Nu är det helg och idag ska han roa sig med malin & Troja.
Jag ska gå på Stinabrittas fest och roa mig jag oxå efter denna jobbiga vecka känns det som ett bra allternativ, släppa lös och ha KUL.
så det blir väl en sväng på olivers och härja på dansgolvet skulle jag tro.
kan bli kul.

så för övrigt händer här inte så mkt Liam ligger framför tv:n o ser barnprogram och jag dricker lite morgonkaffe och njuter av att det är HELG!!

Så ha en skön helg allesammans!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0