Allt annat än fint...!!

Ja nu var det ett tag sen jag skrev nått här i bloggen.

Söndagkväll & imorgon börjar Liam på ideus.
ska bli spännande & mycket roligt,
i Fredags slutade jag 15.00 & det var Liams sista dag på snömannen.
Så jag åkte dit för att göra ett fint avslut med han MEN det blev allt annat än fint,
Kommer in på Dagis o möts av en mycket trött pojke som sitter i frökens knä.
Tar han i min famn och han känns febrig & tung, han tappar hela tiden fokus och balansen.

sitter och samtalar med fröken om hur hans dag har varit osv, vilket inte alls har varit några konstigheter, han hade blivit trött ca.15min innan jag kom dit.
Medans jag sitter där & pratar med fröken blir Liam bara sämre & sämre å tyngre å tyngre känner hur min oro för han börjar växa allt mer.
Ögonen börjar rulla i skallen på han, och jag lägger ner han på soffan & rafsar snabbt i hop hans tillhörigheter, när han ligger där börjar han även att skaka i hela kroppen, jag känner mig smått panikslagen men lyckas behålla lugnet för att inte stressa upp Liam ännu mer, lyckas få ihop alla hans grjjer o blöjjer och allt han haft på dagis.
Bär ut han i min famn i endast de kläder han har på kroppen, han är inte kontaktbar vid det här laget.
Springer in på vårdcentralen med gråten i halsen, lyckas få fram att jag behöver hjälp.
Dom tar snappt emot han och vi klär av han kläderna & han tempar 39,8grader så han får alvedon.
och det tas blodprover och dom tittar i halsen o örat o ögonen och lyssnar på hjärta och lungor, klämmer på magen och sånt.

proverna visade inte på någon infektion i kroppen eller några andra konstigheter.
Så jag kunde andas ut lite granna.
Grejjen är den att får man så hög feber SÅ snabbt hinner inte kroppen med och då kan det slå ut balans och div sånt, helt ofarligt..

Läkaren ber mig ge han alvedon konternuerligt för att hålla febern nere tills den är borta helt. och börjar han skaka igen så är det bara att åka in.

Klär på han och går hem, ger han massa vätska och tar av han kläderna.
Han ligger i saccon och börjar kvickna till men är fortfarande medtagen av detta.

Runt halv 10 steg febrn återigen & han skakar lite smått, ger han alvedon och bäddar ner han i sängen o baddar med svala handdukar.
Han sover hela natten och jag håller honom sval.
På morgonen hade han fortfarande feber dock inte lika hög men fick då lite alvedon. och under dagens lopp blir han riktigt pigg & kry och dricker o äter som han ska.
på eftermiddan efter vilan tempar jag han 37,5 vilket känns toppen och det är utan alvedon.

sen dess har han inte haft feber, och jag har fått förklaring till varför denna feber ägde rum. Började fundera eftersom han inte hade nå infektion i kroppen på provsvaren så  jag
känner han i munnen och mycket riktigt kommer det en såndär stor kindtand upp.
så dom kan ställa till det.

men nu är allt som det ska, febern är borta..=)
Var väldigt obehagligt att se sitt barn sådär livlös & inte kunna få kontakt med han!!
ryyyyseer!! huvva..

Så jag kommer alltid att minnas hans sista dag på Snömannen.

Imorgon börjar ju vårt nya liv som sagt, ska bli kul och skönt.
skönt att ha honom så nära mig, att jag vet att han finns där på avelningen intill.
jag kommer dessutom att jobba lite i hans grupp, sen äter alla gemensam frukost och utevistelse ihop. så jag får vara med honom väldigt mycket, härligt, kan inte bli bättre.
Vi är lyckligt lottade..

Nu ska jag fixa iordning lite inför morgondagen.
skriver mer en annan gång!!


Badar bort all feberkladd.. lycklig kille..=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0