Vabbar..!!

Jag är hemma från jobbet idag, jag vabbar..!! min lilla älskling är småsjuk.
så jag for och hämta hem an från dagis igår.
så vi är bara hemma och kurerar han.
men han är ganska pigg ändå, inge feber eller så än så länge i allafall.
lite hängig hostig o snorig.
så han ligger i saccon mest hela tiden och kollar tv, vilket han gör rätt i att vila när man är sjuk.

jag gör inte så mycket, dricker kaffe och småpysslar lite här hemma. måst styra upp oss och gå på ica o handla lite, bara 1 blöja kvar, så bör nog gå ganska så snart i allafall.

känns konstigt o vara hemma från jobbet på nå vis, är nu van att det är fullt ös hela dagarna och där springer tiden iväg, har nästan glömt hur man gör då man är hemma, dock får jag mycket mystid med Liam nu vilket är mycket uppskattat för oss båda. vi har ju inte så mycket tid ihop annars sådär på veckorna i och med att jag jobbar så pass mycket.!!

helgen blir lugn och skön i allafall, det är halloween helgen, lär säkert vara mycket galej runt omkring.
vi satsar på att vila i stället.!!

Nästa helg på fredag är det tänkt att gå på afterwork med tjejjerna på jobbet, ska bara fixa barnvakt först.
kan blii galet kul alltså. vi har ju så kul på jobbet varje dag så det blir nog finemang!

och jag är på shoppa humör, suttit på internet o glott o letat efter nått att fynda, men som vanligt då man söker nått så finns det inget som behagar en?? och annars är det tvärtom!! nåja slösar ju inga onödiga pengar på det här viset dock!! enda possitiva med det hela!

sen är jag i nån "renoveringsfas" VILL göra om så mycket här hemma, vill slänga upp taapeter i sovrummet och ställa i ordning hallen! måla köksstolarna och Liams säng! måst köpa färg först. sen ska här fixas.
känner mig som att jag vill städa upp och rensa bort och göra nytt här hemma, kanske det har o göra med att man vill "boa" in sig inför vintern, köpa doftljus o myskuddar nån snygg pläd, fina fönsterlampor och nya gardiner.
ja hmm om jag hade tid och pengar och fixa allt på en gång så hade jag gjort det på studs!

men nu när jag vabbar har jag lite planer på att få lite saker o ting gjort här hemma, städa upp förrådet o rensa bort skrot, STORSTÄDA vore inte helt fel. tvätta och bädda rent i sängarna o byta gardiner.!!

men först ska jag ta en påtår och sen blire att gå oc h handla en sväng innan lunch!!

på återseende!!


Kommentarer
Postat av: L

går svininfluensan på snömannen!

2009-10-29 @ 23:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0