"vänner"!

Igår sken solen hela dagen var riktigt skönt ute.
gick till örnäset o mötte upp liv o gick runt sjön in till stan, så det vart en låååång prommis för min del.
inne i stan gick vi på roasters & köpte en latte to go.
satte oss i stadsparken i solen o njöt ett tag.
skönt som fan var det.

sen kollade vi lite i stan, följde med liv på dagobert satt på uteserveringen, finns typ iiinga uteserveringar i år eftersom hela gågatan byggs om. trist!!
men men.

sen vart det hem och ge Liam lite middag osv. sen tog vi oss ut i gen gick o mötte upp grannen o tog en prommis till ica.
sen en prommis till deras gård där vi gunga o lekte av kidsen det sista krutet.
sen hem o lägga en myyycket trött liten kille i säng, han somnade så gott, o jag tog ett bad o la mig i säng tiiidigt var helt slut. önskade mig en fetsov morgon så då hände jag för liams fönster i hopp om att han kanske inte skulle vakna med solen. nu är det ju ingen sol ute men, det var ju mörkt i hans rum så vi har sovit till 8.50 helt otroligt!
skönt var det.

ja så här är det nyss morron har gett liam en välling o slagit igång lite kaffe.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen sitter jag & funderar på lite grejjer, hur en del människor tänker osv. det är så lustigt det här med vänner. jag/vi i våran vännskapskrets har en vän, som för många år sedan träffade en kille o blev kär osv, hon skärmade av sig från alla sina vänner, vilket var mycket tråkigt. dom var tillsammans några år.
men sen då det tog slut mellan dom, tog vi emot henne med öppna armar och hon fick till och med bo hemma hos en kompis. vi det laget var det mycket party osv, men antar att det var ett sätt för henne att bryta sig fri.
¨tiden gick o hon fick egen lägenhet.

jag började hänga rätt mycket med henne och vi hade många roliga stunder ihop.
kort där efter blev jag gravid och vi tappade mer o mer kontakten.
hon träffade en kille och ingen av våra vänner hörde av henne,  och gör det fortfarande inte idag, hon var 1 gång och titta på liam då var han 6 månader gammal, hon sa att hon skämmdes att hon dragit sig undan o bad om ursäkt!!
men sen dess har ingen hört nått från henne inte sett henne inte ens ett telefonsamtal ingenting!
märkligt!
började i allafall fundera jättemycket på henne för nån dag sen bara sådär, undrar hur hon har det osv.
det känns så konstigt att jag nu efter 1 år sen jag träffat henne börjar fundera så mycket på henne.
måste nog ringa henne o höra hur dom har det!!

ja det är knepigt med vänner ibland, sen man har fått barn har man tappat så många, jag vet inte men dom drar sig automatiskt undan, det gör mig inte så mycktet, jag har verkligen försökt att hålla kontakten jag har försökt o hänga med på fester osv även om jag bara stannat en liten stund även om jag haft en nyfödd lite kis.
jag försöker än i dag hålla kontakten med mina vänner, ta en kaffe osv en prommis eller nå, ibland nån fest oxå!
nu flyttar så många från den här stan hela tiden vilket är tråkigt. men förhoppningsvis kommer dom tillbaka.

sen så förstår jag ingenting vad gäller vissa av mina vänner??!!
har dom så tragiska liv att dom inte KAN glädjas åt andra??
tragiskt ifall det är så, att dom är så pass självupptagna att dom inte kan vara glad för någon annans skull.


jaja.. nu har jag pladdrat färdigt!! ska ta mig lite kaffe o en cigg
så kanske man blir människa igen!!

ses!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0