Lera är kul!!!

dagen började lite väl tidigt enligt mig, igentligen var det inte tidigt men det kändes då som det.
hojja, men upp tog jag mig o fick i mig lite kaffe så kändes det genast bättre!!

fick sällskap av Stina & Emil till dagis idag, dom ville haka på o se på Emils nya dagis, verkligen kul att dom kommer på samma avdelning dessutom=)

efter dagis, drog vi lite kaffe.. sen blev det duschen för min del.
o nån timme senare blev det till o hämta Liam igen.
tog oss en tur till ica o handla lite grejs.
sen hem snöra in maten i kylen för o sen ta sig ut
och härja av ungarna.
vart ju så himla fint väder idag, det trodde jag inte imorse då jag klev upp.

grabbarna jobbade på bra ute tycker jag!!

ja ibörjan tulta dom runt o bar omkring lite stenar o grejs.


men sen hitta dom en kruka full med blöt o grisig jord!!
mycket roligt. kladd kladd


och inte ska mammorna få sitta o chilla i solen. näänää dags o grisa ner deras stolar!! tihi vilken kul ide.


när dom hade avklarat båda stolarna plus kleta lite på bänken så var det inge kul nåmer.
vad hittar dom på då månne??

jaaa vi jagar grannkatten.


ja dom hade fullt upp med o inspektera allt som fanns, även den lillaste myra som på marken kröp skulle tittas på så nääääära som möjligt. men det är kul, dom kommer så bra överens dom här grabbarna.
och härmar varandra i allt dom gör. är riktigt kul o se.

tror dom hade en toppen dag. visst smet dom iväg ibland, in på grannarnas altan eller så. är ju så mycket spännande o titta på..


ja, efter mycket bus, tog vi oss hem o lagade lite mat, Liam var så trött vid maten att ögonlocken höll på tippa igen på han. fick i han ett helt lass mat, sen bar det av till badrummet för en dusch, den ungen hade jord o lera o sand i håret, i ansiktet i öronen jag precis överallt.
skrubba han ren, tog på han en pyjamas o mös ner han i soffan.
tanken var att han skulle chilla ett tag o se lite tv o hålla sig vaken, men min plan gick inge vidare, 17.50 somnade han på soffan.
så då koka jag en välling o bäddade ner han i sängen, stackarn han såg så trött ut. somnade gott!!

lär bli en tidig morgon i morn, men det kan inte hjälpas kan ju inte tvinga han o vara vaken.
jag tror själv jag ska göra en tidig kväll, man blir så trött av mycket luft o mycket sol.

imorn bär det av till stan, tror vi ska ta en långprommis in, och hämta mitt nya bankomatkort på banken.
kanske kika lite oxå, prova villervalla mössor???
hehe.

well, nu blir det soffläge för min del nå annat orkar jag inte!!

ha det fint..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0