ny vecka nya äventyr

ja då var det månadag i gen då. igår blev Liam 18månader, guu stora killen.
igår var vi nog igång hela dagen.
på morgonen gick vi över till jenny o nea o busa med dom o maria,max o moa.
halkigt ute o barnen stappla omkring.
efter det bjussa jenny knattarna på lunch o vi tog oss ut på en prommis till örnäset o tillbax, underbart väder o solen gassade o värmde jäsikens mycket.

sen gick vi hem jag o liam o fika mellis o jag skurade hela lägenheten o tvätta det sista, vi busa på ett tag sen lagade vi en god middag, kyckling nuggets strips bea sås o sallad.
efter maten fick liam gå o bada o vi tog på pyjamas o gjorde kväll för lilleman som sonade som ett ljus igår.

sen tog jag mig ett bad oxå, skönt värre.
låg i soffan o halvkolla tv o bara chilla.
vart en tidig kväll även för mig.
natten har mestadels bestått av mardrömmar av de olika slag.
är fan inte ofta jag drömmer mardrömmar, gu man blir som helt slut av det.

vaknade halv 8 i morse kände mig ganska så utvilad o pigg vilket kändes toppen, har fått i mig lite kaffe. o liam han donderar på i sitt rum o leker o är på topp.
imorgon ska han tillbax på dagis igen, tror jag kommer bli uppskattat.

idag vette sjuttsingen vad vi ska hitta på.
har inga planer direkt sådär.
kanske tar oss ut på en prommis efter lunch, har ju börjat komma igång med lite promenader nu i veckan då vädret vart så fint, två svängar till stan har jag gått o till örnäset framåter oxå.
är skönt nu när man kan ta sig ut utan att behöva frysa ihjäl, oftast blir det svettigt nu när man rör på sig.
ska se vart jag har min vårjacka nånstan, kanske börjar vara läge o plocka fram den snart.

kul att du kommer johanna, jag bjussar på kaffe på mallis ballis då.
välkommen.

nä ska gå och se vad min pojk gör för rackartyg nu då..


synes!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0