maaaammmaaaaa...

Han är som rolig Liam nu när han har börjat surra o förstå så himla mycket.
dom här nätterna har han fått haa sin säng inne hos mig ifall han skulle spy så jag skulle snabbt rycka upp honom.
men i allafall, så här en morgon hör jag lite svagt i min dröm.

-maaamma
maaaaaammma
mamma
jag vaknar till lite smått o inser att det är liam som ropar på mig
-mammma

ja liam vad är det?
varpå han säger
mammma ...bajs
har du bajs???
MmmMM bajs, säger han då.
ahaaaa, jag kommer o hjälper dig då.
-mm mamma komma bajs.
lyfter ner han på golvet, sen springer han i ilafart mot toan
o ropar, toa,rumpa,toa,rumpa,bajs!!

haha så söt, öppnar toan o släpper in honom så går han fram till toan o ställer sig upp o försöker febrilt få bort pyjamasbyxorna, osså slår han på vattnet o börjar först o tvätta sig kring munnen o i ansiktet, sen så tvättar vi rumpan.

efter det när vi har torkat han torr, pekar han på blöjförvaringen vi har inne på toa,
peker o säger blöja,blöja
jag plockar då fram en blöja o då springer han iväg o vill leka jaga, men inser ganska snabbt att mamma inte orkar leka jaga på morgonen, så han kommer så snällt tillbaka o vi får ta på blöjan.

sen går han till köket o pekar på micron o säger flaska
okej jag gör en välling åt dig
-älling,älling..

så får han sin flaska o skuttar iväg.

hur söt får man bli??
tycker det gått så fort det han blivit så stor, han apar efter allt jag gör, o han blir bara mer o mer klok.
trodde inte dom lärde sig såhär snabbt.

han leker så självständigt oxå, leker att han ringer mormor.
då säger han -mormor a ör du (vad gör du)
eller mormar (morfar)

man förstår ju en hel del av det han säger.

ja det är en rolig period nu när han utvecklas i ilfart o bara sveper in en massa information på en gång, härligt o se.


ja idag ser det ut o bli en fin dag, så jag tror med stor säkerhet att vi ska ta oss ut i allafall, en sväng till stan o kanske fynda nått kul, gick ju bara till stan i går ja köpte ju inget.
just nu leker gossen o jag pimplar kaffe=)

ja nä nån nytta ska man ju göra av den här dagen i allafall..

ses!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja måst ju plugga.. Blää..



Gu va han pratar mycket han Liam! =)

2009-03-20 @ 10:49:16
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0