geniknippe...

nåå men var på bvc idag, nu hade han gott upp i vikt igen=) skönt o höra o allt såg bra ut!
och sprutan då?? jorå, den gick bara fint, han grina ingenting, sa bara ojoj då det stack till.
läkaren berömde honom för fin utveckling o fin motorik, tyckte han hade ett ypperligt tal osv.
haha när han skulle kolla lite på motoriken o "begåvningen" så plocka han fram lite klossar o knappar o sånt, liam skulle trycka på för o se om han hajjade grejjen med det hela.
KLART att han klarade det galant!!
så läkaren klia sig i skallen o sa -du var mig ett litet geni du..
så plockade han fram en "poppupp"grej, den fatta liam på en gång hur man skulle gör.
läkaren vart imponerad över denna snabba kvickhet han har i sitt tänk.
så sa han- näädu liam den hääär klarar du aldrig o tog fram ett pussel, för den här är för 2-3åringar så klarar du den unge herre så gör du det MER än galant.

gav pusslet till liam, o liam plockade i pusslet o satte bitarna på plats, han vred på dom så att dom tillslut hamnade rätt. osså  la han alla bitarna på plats!!!

vi fick mycket beröm av läkaren, som förklarade för mig att detta är lite ovanligt att en 17månaders kan TÄNKA SÅ pass mycket som liam gjorde idag, han förklarade vidare att jag ska vara mycket stolt över honom o att jag hade en begåvad son. vi fick MVG+++

jag har förvisso tyckt att liam vart så duktig på o prata o på att härmas, men inte har jag ju tänkt att han ska vara nått geniknippe.!! men det var possitivt o höra och som mamma så blev jag faktiskt stolt, så nu var jag ju bara tvungen o skryta om det lite här oxå=) höhö.

ja, sen for vi hem o åt lite lunch, o liam vilade en stund, efter vila klädde vi på oss o tog en långprommis i den härliga solen, gick förbi örnäset en sväng o köpte mellis o satte oss ute o mös, o knalla runt lite, sen gick vi o handlade o prommenera hemåt igen, vi det laget hade vi nog varit ute i 3-4 timmar. sååå skönt.
så var det bara o dra hem o laga mat åt lillpojken o sen blev det bus o stoj o sen fick han bada o ta på pyjamas, o krypa ner i sängen me välling o där sover han nu så sött.

jag är själv helt slut nu, ska strax chilla ner mig i soffan, kan inte skriva nå mer, mina fingrar sväller lite idag, så där som det gjorde då man var gravid o fick vätska i händerna, såååå är det just nu=) tihihihih...

slut surrat!!

adjöken!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0