Vågar man tro....??

Ja, som det värkar så var det nog inte så farlig magsjuka som härjde här hos oss, Liam har inte spytt något mer idag=)
men vågar man tro att det är över??

har i allafall kokat vättske ersättning och fått i han en del av det, socker för hjärnan o salt för njurarna, han vägrar o äta nånting inte ens vällingen duger, men jag förstår honom jag brukar inte heller vilja ha nått om jag mått pyton, dock så dricker han vatten o vättske ersättning o det är ju finnemang.

han har mest legat hela dagen o kollat på tv o sovit om vart annat, knappt rört sig eller sagt nått på hela dagen, efter han hade sovit en bra stund på eftermiddagen så gav vi oss till ica ändå.
så där handla jag lite majsvälling,cola,äpplen,äppeldricka,morotsjuice o saftsoppa.
allt som jag vet ÄR bra vid magsjuka, då dom ska börja äta igen o så.
han vart glad då jag tog fram ytterkläderna o jag tror han uppskattade att få sig lite frisk luft, han såg ju så nöjd ut.

när vi kom hem så fick han lite cola, är ju toppen mot magen då man e sjuk, dock fick han ju inte så mycket men han tyckte om det, välling eller nå äpple eller de ville han inte ha, fan nått måst han ju få i sig så jag gav han lite saftsoppa, så det snuttar han på just nu, alltid nått.
men han är MYCKET piggare nu, tror saltet o sockret gjorde susen!!
kanon, nu orkar han ju till och med leka.

så på nå tag ska vi hoppa ner i badet, det brukar ju oxå göra under då man e sjuk, ett bad eller en dusch en ren pyjamas.
så det är vad som står på kvällsschemat.
helgen blir då lugn, ska nog bara vara hemma o kurera oss o ge han en chans o bli riktigt frisk.

nä åter till gullungen!!
ses!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0