snöyr!!

Huga vilket snö yr det var ute, som små spikar som sticks i ansiktet blää.
inge roligt alls, måst säga det är SKÖNT att bo granne med dagiset, tar max 2-3 minuter o gå dit.
o vad jag är nöjd med min vagn, med mina härliga luftpumpade hjul som tar sig genom snödrivorna utan problem, den är så lätt o smidig så skönt, behöver inte ploga mig fram.
ja emmaljunga vettni.
ni skulle bara veta vilka turer i snö,slask o is o lera ja allt, som jag har tagit mig fram i med min vagn.
oj vad jag skryter nu haha.
det finns säkerligen 100 andra vagnar som e lika bra, men jag skulle INTE klara mig utan lufthjul.

tänk er när vi var små, ja då hade dom punkteringsfria stora smala vita hjul, ett under att man inte skakade sönder då!!
o då min mor var liten då, trähjul lixom..
hojja tur att utvecklingen av vagnar har ökat sen dess. tack gode gud!!

ja så nu är lilleman på dagis och jag avnjuter mitt kaffe, var seg då jag steg upp, hade kunna legat kvar i sängen en bra bit till.
sitter i allafall här o läser om olika träningsmetoder, jag vet att jag är dålig på o träna på det hederliga vanliga viset, måst komma på nått som är kul..
först tänkte jag simma?? njaaa fet som man är vill man ju inte riskera o tömma bassängen.
spinning då?? ja kanske om jag hade mera tid till det
måste vara nå jag kan göra hemma, skulle vilja ha ett elektriskt löpband, då finns det inga ursäkter för promenader, dessutom skulle det vara toppen o LÄRA sig o jagga på ett sånt, missförstå mig inte jag ÄLSKAR o ta promenader ute i det fria, men det här skulle man ha oxå.
men dom är dyra..
yoga kanske?? ja joo prova kan man jue.
men så kom jag på att man kan ju träna med sån där medecinboll, DET ser kul ut.
ja, så jag ska köpa en sån, dom är inte så dyra.
fatta Liams min då mamma kommer hem med en GIGANTISK boll lixom, han kommer ju bli extas!!
nä, nånting måste ju göras, ska testa mig fram lite.

måste definitivt gå ner lite i vikt, sen måste jag träna upp muskulaturen i kroppen, speciellt i ryggen, då de är helt förslappade sen graviditeten, hojja får så lätt ont i ryggen nu för tiden, är dock inte så konstigt med tanke på att under graviditeten gick jag upp 26 kilo, helt galet.
har visserligen gått ner kanske 20kg av dom, har en del kvar + lite extra som ska bort oxå.
men det ska väl gå?? jag har ju gjort det förut för några år sen, då gick jag ner 20kg o det var innan jag en hade en tanke på bli gravid. sen har det sakta men säker smygit hit nått kilo här o där o sen kom graviditetskilona, nää fan ska klura ut det här, ska köpa en bolljävel.

ja o dagen då?? ja väntar på posten i vanlig ordning, vet inte riktigt VAD jag ska hitta på idag, här äre städat o fint, ska bara slå på en tvättmaskin.
så man får lite rena kläder i helgen, vi ska ju på kalas. liams kusin Emil har fyllt år i tisdags ett STORT GRATTIS från oss.
så, pcjaaa, af tidigt som fan i morron, liam ska va på dagis före 8 så vi måst stiga upp helt tidigt, bläää. får bli en tidig kväll dårå.

nä, ska surfa vidare, ska glo lite på blocket om jag kan göra nått fynd.


mammas plutt!!!


Kommentarer
Postat av: Livan

Jag o Malin ska träna i morgon, kom då du med :)

2009-02-05 @ 12:22:59
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0