magknip alá helvete..!!!

i går när jag skulle hämta Liam ville han inte alls följa med mamma hem, han hade ju så kul och leka med dom andra barnen! men tillslut kom han o gav mig världens kram, sen traska vi hem och åt mellis.
han var trött redan då vi kom hem, måste tagit hårt på krafterna såhär första dagen på dagis efter sommarlovet.
så då ville han sitta o mysa o läsa böcker o bygga klossar och se på tv.
så det var vad vi gjorde!!

till middag värmde jag köttsoppa åt liam, själv åt jag bara sallad.
hade ingen fantasi.

vid sju tiden höll Liam på somna på gaolvet framför tv, så jag tvätta av han o borsta gaddarna o bäddade ner han med en välling och han somnade sååå gott!!

själv kröp jag ner på soffan o halvkollade på nån film, vid halv 11 vaknar Liam, hmm tar upp honom han klagar på magont, till slut slänger han sig på golvet och gallskriker i ren panik, han vrider o kvider så hemskt mycket att jag faktiskt hinner bli rädd, jag känner på magen hans och den är stenhård, jättespänd!!.
jag har sett han göra såhär 2 ggr tidigare så jag fatta ju att det var rejält magknip.
jag får inte peta i han, han blir helt vild.
så jag försöker först lugna ner han lite genom att stryka i håret o efter ryggen.
jag försöker flera ggr lyfta upp honom få jag vill att han ska släppa ut luften.
men han vägrar o skriker bara mer o slåss o sparkas o har sig, stackarn, tyckte det var plågosamt o se.
så jag tar upp honom trots att han kämpar emot så slänger jag han över axeln som med en liten bäbis.
gumpar honom och pressar med handen ut luften på han.
sen kommer det världens rap, och jag känner hur hela ungen slappnar av i hela kroppen.

skönt, det släppte. så vi sätter oss i soffan en stund o chillar för o se om det finns mer luft!
han vart så himla go o mysig han plutten då han är sådär tröttis.
efter ett tag så somnar han i min famn då jag gungat han till sömns.
så då bär jag i säng honom och bäddar ner han.=)

jo, så jag var ruggit seg i morse då jag vakna, stressa upp och fixa allt klart innan vi traska iväg till dagis.
så nu är han där o leker för fulla muggar!
jag sitter o dricker kaffe, har plockat undan lite här hemma osv.
ska väl på nå tag traska iväg till ica och handla lite grejs.
måst komma på nån kul o god men nyttig middag.??
men vad?? har dålig fantasi..

ska googla lite, kanske prova nå nytt!!

nä ska ta en cigg nu.

see yaa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0