Barnledig helg!!

Ja måndag igen då, tycker det går så fort om dagarna nu, sepciellt då liam har starta dagis igen.
idag har jag i allafall ringt bvc och bokat tid för 2 års kontrollen.
har inte varit på bvc sen i mars? eller nått sånt.
så det är på tiden.

känns verkligen som att hösten är här nu, ruggit kyligt ute o det blåser och har sig!
inge trevligt alls, o med hösten tyckte jag allt tog fart.
nu är det slut på lallandet här hemma.
Var på af förra veckan, där jag överklagade beslutet angående att få börja plugga.
måst plugga upp matten för att kunna ta mig vidare sen, får inte ta studielån då den kursen inte täcker heltidsstudier, af betalar inte nå pengar, inte soc, eller försäkringskassan heller.
jag sitter fast, matten MÅSTE göras annars kan jag inte plugga alls.
så nu ska det bokas ett möte som af ska fixa med olika myndigheter och komvux, så får vi se vad som händer, nu kan dom väl inte neka mig en gång till eller??

ja, så ska jag hinna med och fixa nå 2 års kalas för liam som fyller år nästa månad den 22 september.
blir nog inte så mycket hola baloba, blir lite nära och kära tårta och pressenter.
vet bara lite granna som jag ska köpa åt han, måst ge mig i väg nån dag ut på storheden och kika lite.

sen är väl planen KANSKE att vi åket till sthlm 25 september om allt går som det ska, lite och fixa o kolla upp innan det oxå, vore kul om vi kom oss i väg en vecka o tog lite semester jag o liam.

men sen har jag även börjat fundera uti utlandsresor, en sista minuten??
ha fatta fint det vore. nå än så länge bara tankar!

i helgen, är jag barnledig, liam ska vara hos mormor & morfar från fredag till söndag, han kommer blir skita glad med tanke på hur länge sen det var dom sågs.
nån månad sen i allafall.
men dom är ju bara i fjälls o fiskar, man ska ha tur om man hiinner se dom alls. haha
så jag är alltså barnledig hela helgen, hmmm UNDRA vad man ska hitta på månne??
hehe kommer bli en sjukt kul helg skulle jag tippa, med mina fina vänner.
så då ska jag göra stan en sväng på torsdag meds han e på dagis, måst köpa byxor o göra bolaget.
så man är kittad inför helgen då.

idag ska vi väl inte göra så mkt, ska städa lite o så, laga nå lunch och sen får han vila så jag kan ta mig en dusch, sen måst vi på ica och posta lite tradera paket. har några auktioner kvar och ska väl även hinna med o lägga ut lite nya.
ska fota lite o så oxå.
får se kanske fixar mera tradera i morn i lugn och ro.

nu ska jag för övrigt ta mig en pjåtår och en cigg, innan jag börjar med nå vettigt!!

ha det!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Kan du inte läsa nått till ämne vid sidan om matten då så du kommer upp i heltid?

2009-08-17 @ 10:16:22
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0