kan själv!!

allt tar sån tid då man har en liten kis som "kan själv"

han ska tvätta munnen själv, vilket resulterar i att han trycker händerna mot kranen så det blir värsta vattenspridaren inne på toa, vi blir sjöblöta båda två.
han ska bosrta tänderna själv, vilket resulterar att hela ansiktet, håret o örorna får sig en omgång tandkräm.
kan ska klä på sig själv, vilket tar megalång tid o inget klädesplagg sitter som det borde eller ens på rätt plats.
sko på fel fot, mössan ut o in.
vantarna på fel hand, byxorna på skallen osv osv.
ja allt är kan själv.
när man då äntligen har fått på han torra kläder från vattenspridaren o fått på han ytterkläderna, ja då ska han så snällt hjälpa sin mor oxå!!

ska sätta på mig 4 olika par skor, ett par är inte ens mina utan storlek 22 hallå!!
-bjaaa säger han o klappar händerna o tar MINA skor o slänger ner dom i badkaret=)

pust!! äntligen färdiga. ja DÅ ska han mot all förmodan INTE åka vagnen!!
OKEJ OKEJ!! han får sin vilja igenom, vid detta laget är jag blöt av vattenspridare, blöt av svett o en o annan tandkrämsfläck här o där.
så jag orkar inte bråka han får gå till dagis då!

japp en bra plan, alla nöjda o glada!
MEN fast man har så nära till dagis som att bara gå över gatan o lite till så finns där MÅNGA spännande grejjer att utforska, det är dörrknappar,pinnar,stenar,hål i marken, andra vägar, TROTOARKANTER, you name it!!
men på någe vis tar vi oss fram till dagis ändå!!

så nöjd grabb o skrattar o ler o vinkar till sin mamma heeejdååå
innan jag ens har fått på han västen, han gör väl ALLT för o bli av med mig hahaha.
det är min grabb de!!

nu är jag hemmao o fått i mig en kopp kaffe, viket känns strålande, superfint väder ute MASSA sol o tokvarmt i solen, helt jävla underbart!

igår var det oxå skönt ute, när jag hämtat liam från dagis tog vi en prommis till örnäset köpte lite mellis som vi fika ute i solen, sedan gick vi vidare in till stan, surra med turnen en sväng, sen hem o handla lite o hem o laga mat o busa o göra kväll=)

idag, ska jag projektera på o få mig en dusch o lite rena kläder, mojsa lite på min ballis i solen, efter jag hämtat lilleman blir mammatträff på m&p.
nice!!
mycket mer än så händer det väl inte just nu!

imorn ska jag nog åka o sola en sväng då han e på dagis! fan jäkla vit man e asså.
huvva!!

well well nu ska jag ta mig en pjåtår.

ha det!!

Kommentarer
Postat av: Livan

oj oj.. det gäller att ligga i...

2009-04-23 @ 06:39:07
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0