Kallt Brrrrr!!!

idag är det kallt ute hurvas bara 6+ ingen trevlig värme eller sol what so ever!!
passar utmärkt för att hålla sig inne och städa, är ett måste jag har att göra tråkigt men sant.

sovit till kl 9 idag å det var underbart att vi tog oss en sovmorgon=)
igår for vi in till stan en sväng o strosa runt, gick på willys och handlade o for hem o laga mat o började städa lite.
känns som om det är så mycket som händer den här månade, mycket att fixa!!
dagis start den 23 september jejj=)
osså fyller han ju 1 år den 22 så lite o fixa innan dess.
skicka in alla papper på dagis igår så nu är det bara tuta och köra.
måst gå igenom mössor och vantar o se vad som skall införskaffas och sånt.

tänkte göra ett storkok åt lilleman oxå, men vet inte riktigt vad hmm nått med fisk kanske för det vet jag ju att han gillar.
han blir mer o mer modig för varje dag som går, i går kväll stod han vid vardagsrummsbordet och tog sin vattenflaska och drack med båda händerna vilket resulterade i att han inte höll i sig utan stod länge helt själv o drack, tror inte ens han reflekterade att han stod själv! så han börjar väl o knalla snart skulle jag tro. ska ju bli kul när han börjar o stappla sig fram lillskiten.=)

tänkte att jag skulle åka till boden nån dag oxå och hälsa på innan allt drar igång här hemma med dagis o jobb osv, då har man ju inte så mycket tid till annat.
får se hur jag gör, hörde av syster att hennes ungar saknar sin moster o kusin, hur gulligt är inte det då? för jag saknar ju dom oxå det var ju länge sen jag var där sist, skärpning malin!!

sitter o dragit i mig två koppar kaffe o känner att jag börjar få lite energi, måst strax styra upp lite lunch åt gossen, sen riva sängkläderna ur sängarna o vädra täckena på ballisen.
ja lunch var det men vad???
hoo har så dålig fantasi nu för tiden, hmm ska projektera på att få han o tycka om potatis oxå han är ju inte stormförtjust i det direkt, fick en hel påse egenodlad potatis av jenny i går TACK!! är ju så gott med egen potatis så nu ska han banne mig lära sig hur pass gott det är, får göra det på lite olika sätt så han får pröva o se själv vilket som är gott=)

oj snackar så mycket skit nu, tror jag börjar bli lite rastlös o det börjar klia i fingrarna att börja sätta igång o göra något, ska dricka upp mitt kaffe nu i alla fall.
så kör vi sen!!

så gott folk det var min dynga för i dag som jag sprider ut till er.
läs o njut!!
moahaha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0