schöndag!

ja då hade vi ännu en söndag på schemat, blev en jättetidig kväll igår eftersom jag inte alls var på topp!
skönt att få lägga sig tidigt o fått sova ostört till 9 i morse, vi har sovit gott inatt!
idag tvättar vi lite o städar, har nyss ätit lunch, så nu funderar jag om vi skull ta oss ut på en prommis o få oss lite luft o få komma ut o göra någe helt annat än bara gå hemma o drälla.

dom här dagarna har jag inte alls varit speciellt motiverad till att göra eller hitta på något särskillt utan allt det vardagliga har som bara paserat oss utan notis!
men ibland är det så man orkar inte alltid vara på topp o alert, ska väl börja ta tag i mitt liv den här veckan som komma skall, sätta igång mitt jobbsökande o få klart alla papper, intyg mm.
behöver en förändring i mitt liv känner jag.

ja vad mer, hmm har fortsatt mitt barnsäkrande i köket som på nått vis helt stannade av, skruvat fast lite låd och dörrspärrar för lilleman är väldigt pillemarisk av sig just nu, så man måst då tänka på allt o verkligen ligga steget före vad gäller barnsäkerheten här hemma,
ska även skruva fast en hasp på balkongdörren, vill kunna vädra utan att ha nån liten rymmare!
viktigt viktigt.

nä är väl lite av en slappar söndag här hemma, ska väl laga oss nån god middag var det tänkt redan igår faktiskt men hade ingen som helst lust till nån större matlagning, så igår blev det simpelt, ja sen ska vi krypa ner i ett skumbad o busa på med alla det 1000 badleksaker han har, som han ska leka med alla på en gång o sen kasta ut dom från badkaret en efter en tills han inser att han inga har kvar o vill ha tillbax dom igen, himla plockandes=)
på dagarna far han som en skollad ekorre in o ut ur badrummet och hämtar leksaker o slänger ner både i badkaret i toastolen o in i tvättmaskinen, himla spännande det där!

närå då får man väl styra på sig nå kläder o ge sig iväg då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0