regn o rusk!

vaknade i morse av att regnet smattrade mot sovrumsfönstret.
jo perfekt tyckte jag för då blir jag mer eggad till stt städa, måste ju verkligen städa.
så efter jag lämnat gossen på dagis satte jag i gång tog en svängom med dammsugaren, satte igång en tvätt o en diskmaskin och sen skura jag o dammtorkade,
nu är jag äntligen klar ska hänga tvätten o slå på en sista maskin sen är jag helt klar!! skönt.
då blire en dusch och sen lite lunch.
är ju 2 timmar tills jag ska hämta hem honom.

igår var vi på bvc och han fick godkänt av läkaren, tyckte allt var helt okej.
ballarna på plats!! hur många gånger dom då ska konstatera det vet jag inte men så är det.
han vägde 10920g 77,5 cm lång
o ett huvud mått på 48cm
så han frodas!

dock är han ju ruskigt snorig nu men men vad ska man säga 4 tänder har ju tittat fram + att han har börjat dagis, värst är ju på natten då han ska sova då blir han ju så täppt i näsan, men jag pallade upp spjälsängen med 3 vhs filmer under vardera framben på sängen, efter det sov han som en stock!

ja sen drog vi en fika med mamma gänget, och man märker ju en hel del förändring, var ju inte som förr då man satt där i timmar o surrade o ammade o pallade upp dom små som knappt kunde sitta i en barn stol för dom var så små, sov gjorde dom ju nästan jämt.
nu har dom inte ro att sitta stilla länge o man får muta med banan eller dylikt för att ens få i sig en kopp kaffe,
inte vill ju dom sitta där och uggla det är ju så mycket spring o bus i benen.
men men det var trevligt i allafall.
fast vi får väl styra upp en hemmafika så ungarna får härja fritt på golvet, utan att man ska behöva oroa sig vad det är dom stoppar i munnen som finns på golvet på m & p.
ja ja det blir nog bra det.

nä tvätten sen duschen sen lunchen!
baj baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0