dessa bloggar!

jag sitter ofta och läser en massa bloggar av folk jag inte känner, hamnar ibland på rätt roliga bloggar ibland. är ju rätt intressant att få en liten glimt av andras liv sådär, nästan som att läsa nån annans dagbok FAST i mildare version.
undrar hur det kommer sig att folk är så intreserade av andras liv?, jag menar dokussåpor visas ju till tusen på tv dagligen, och folk bara slukar det, nu läser man bloggar bara för skojs skull!
vad får man igentligen ut av å sitta o läsa en blogg vars personen ifråga man inte alls känner?
jag erkänner jag älskar att glutta i andras liv o bloggar å sånt.
går jag på prommis, hur kul är det inte att se hur folk bor hur dom har det i fönstrena och på gårdarna och för att inte tala om att sitta på hemnet och glo på tex lyxvillor i sthlm.
ha ha sån e jag!

idag så vakna Liam 05.30 o det var ju mindre kul, fy fan tungt det kände o stiga upp.
men vi busa på ett tag sen gick vi tillbaka till sängen i hopp om att få sova lite men icke det, han hade bara bus på gång hela tiden, men låg o vila en stund i allafall.
sen har jag städat lite vilket jag gör vaje dag känns det som, städa är min lott.
tog en dusch och sen styrde jag upp lunch åt gossen.
han åt upp nästan hela burken sen vart det bara blaj av det hela o han börja fräsa ut mat på borde o skratta om vart annat, så jag sträckte fram tallriken med mat som var kvar bara för o se hur han skulle reagera, han ner med händerna i maten försökte för glatta livet fylla en näve för att sedan pula in allt i munnen, så lycklig unge har jag aldirg set haha han hade nu mat ÖVERALLT i ögonen,håret,armarna,magen ja det var överallt.
så det vara bara o spola upp ett bad åt pojken o skrubba han ren.
sen lite rena kläder o bädda ner han i sängen
och han slocknade på en gågng, vid det laget hade han hållt i gång i 7 timmar i sträck.
så nu sover han för fullt.

så jag håller på fixa mig i ordning och försöker hitta nå kläder att ta på mig, idag kommer ju turner hem från riksgränsen och narvik där hon jobbat i pchjaa 3 månader??
jisses ska bli kul o se henne igen, så vi ska väl dit en sväng sen idag.

prata med mamma nyss och hon berätta om detta mord som skett i en lgh på örnäset, urs en kvinna som var nerbäddad så fint med ett täcke över sig och en kniv i sig.
men fyy vem gör nå så vidrigt?
Luleå börjar ju bli en riktigt liten storstad tycker det börjar hända mer o mer läskiga grejer.
kom bara o tänka på den man som försökte våldta en kvinna här på hertsön i soprummet då hon skulle slänga sopor en kväll så försökte han dra in henne där, urs han var alltså där inne o väntatde på ett offer.
jag e fan skraj o slänga sopor.
huvva.

var o provade ut en ny fotsack till vagnen i går, och ÄNTLIGEN hittade jag en som så någorlunda bra ut den var inte PERFEKT men den duger gott o väl utan att det ser alldeless för muppigt ut. så på tisdag hämtar jag ut den jiihoo.
och värsta snälla tanten oxå, var ju på sybutiken här i luleå för jag vet att hon sålt vagnar förut, hon hade bara marinblå fotsackar men hon for på kvällen till boden och hämtade hem 4 stycken från sy/vagnsbutikendär, som jag fick prova ut.
all denna service för mig o då säljer hon inte ens vagnar längre.
gulletanten.

nä nu ska jag styra upp mig.
ha det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0