Måndag=ny vecka

ja då var det måndag igen vilket är =ny vecka och dagis igen.
lämnade honom o han blev lika glad som vanligt då vi klev in genom dörren på dagis.
sprätter i lillkroppen, idag skulle han även äta där så när jag kom för att hämta honom hade han precis ätit 3 omgångar med korvstoganoff, så aptiten var på topp, annat kan det ju vara här hemma=)
nu ligger han och sover är helt utmattad efter dagens vistelse på dagis, är skönt nu när vi får in dom rutiner som dom andvänder, de vill säga, lunch o sen sova en långkörare i stället för att knoppa in vid 10tiden för powernap som han brukar. har så mycket tid för mig själv att jag känner mig helt lost, vad gör man utan barn och hur??

igår var vi i alla fall på barnkalas hos Elias som fyllt 2 år  GRATTIS.
käkade tårta som för övrigt var jättefin i form av en röd bil (bubbla)
som det stod hans namn på, tänk om man var så duktig på att göra tårtor, vad kul det skulle ha varit.

helgen har vi inte gjort så mycket annat, mest tagit det lungt, Liam har haft ont i munnen då det poppar upp tänder både här o där, att jag var tvungen fara o köpa alvedon så att han skulle kunna få sova på natten, lider så med han då han har så ont. mammas lilla hjärtegryn.

ja så vad har denna vecka att erbjuda då? skulle ringa fk om ett inteyg på föräldrapenning som af ville ha, hmm ringde dit o hamna i kö -du har plats nummer 237 i kön!!?? shiiit, kan ju icke vara möjligt asså det går ju bara inte att vänta så länge, detta är ett skämt.
o på tal om telefon köer så har ju com hem samma sak, hon ringde ju till mig och sa att hon skulle ringa mig i måndags förra veckan för att jag skulle kunna beställa deras tjänst!! i MÅNDAGS förra VECKAN??
inte ett samtal what so ever!!
COM HEM IN MY AS!!
så svar JA jag lever fortfarande som amish folket här hemma med 3 kanaler.
ska studsa iväg ett mail till dom IGEN,, va e det för service dom har igentligen snacka om uselt.
blääääää.

vad  mer?? ska på inflyttningsfest nästa helg på lördag, så det ska bli kuligt!!
på af basinfo på fredag ska bli mindre kuligt.
urs, denna jäkla basinfo kan den utantill vid det här laget men man måste ändå närvara så det är väl bara o göra det då.

och så har jag kommit på att jag ska börja göra matlista varje vecka för att kunna variera maten lite, har grymt dålig fantasi då det gäller matlagning just nu har ingen inspiration, idag står det i allafall kyckling i ugn o ris med indiancurrysås, grymt gott!!
så har inte färdigställt matlisatn ännu utan bara kommit till idag, så om det är NÅN som har någe kuligt förlag på mat SNÄLLA dela med er för guds skull!!

a nä det är väl bara o sätta i gång en tvättmaskin o slänga på en kanna kaffe o ta en macka så man får nå vettigt gjort i dag i allafall, får se om vi tar oss ut en sväng sen då han har vilat.

på återseende gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0