Sjuk..

I veckan har jag kännt mig ovanligt trött & lyckades till & med försova mig till jobbet en dag.
Men i Fredags började jag känna lite smått ont i halsen kring lunchtid.
& när jag kom hem från jobbet började jag bara må sämre & sämre.
Jag tokfrös som ett cp & febern slog till som ett skott.
Kollade på idol men vid halv nio höll jag på avlida dels av frost & trötthet så jag fick avbryta min kväll där.
La mig i sängen med helkroppspyjamas under duntäcket & jag trodde seriöst jag skulle frysa ihjäl
låg och skakade som fan ett bra tag innan jag knoppade in.

Den natten var sjukt jobbig, Jag svettades tokmycket men höll samtidigt på att förfrysa.
Hade ont i varenda led i kroppen som en brännande känsla.
Samt muskelkramper i benen vilket jag trodde jag skulle avlida av.
Vid 4 lyckade jag ta mig upp för att ta mig en panodil då tempade jag 39,2
& från bihålorna kom det mörka blodklumpar stora som pingisbollar.
Urs!!

Lyckades väl somna om sen.
Lördagmorgon har jag knappt något minne av, Vet att jag drack kaffe & badade sen sov jag o lilleman i 2 timmar
Vilket gjorde mig en aning piggare.
Vi tog en prommis till ica & handlade.
Hem o laga varma mackisar
jag fick i mig en och en halv, lilleman åt tre!!
Visserligen var dom rätt små men åndå han äter mer än mig haha!!

Vi gjorde en tidig kväll redan vid 8 tiden.
Natten till idag har det var mkt mardrömmar har varit kallsvettig hela natten och druckit typ 3 liter vatten, Är en aning uttorkad i kroppen då mina läppar typ frasat sönder.
Var upp kring 2 tiden tog lite panodil och febern låg på 38,6
Sen lyckade jag somna om, men har väl vaknat en gång per timme.

Så nu har vi stigit upp och jag dricker kaffe & tagit en till panodil.
Känner mig inte alls på topp men liite bättre än i går i vare fall.
Känner minsta lilla jag anstränger mig börjar svetten lacka på mig.
Ont i kroppen och det känns som att jag sprungit ett maratonlopp baklänges!!

Så det blir en lugn Söndag, Kanske går ut och få sig lite frisk luft sen så lilleman får härja lite i snön.
Han är tapper min lilla kille trots sin sjuka mor, Det är som att han förstår att nu är jag sjuk och han hämtar vatten åt mig, leker doktor, lyssnar på mitt hjärta tar min temp och lägger bandage =)
Han är lugn och snäll och det har han varit hela helgen =)
Min prins..

Nu mera kaffe ;P

Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0