8:e dagen!!

TACK!! för allt stöd i mitt bantande.
nu är 8:e dagen avklarad, går bara bättre o bättre ju längre tiden går, håller igång hela dagarna o promenerar o har mig, äter nyttigt och avstår från slisk o gotta!!
till & med idag på tupperware partyt kunde jag tacka nej till alla godsaker som hon hade o bjuda på=)
blir riktigt stolt över mig själv.

måste säga att första dagarna har jag varit MYCKET trött, kroppen har inte ställt om sig på att den inte får nå snabb kick energi i form av en godisbit eller cola eller dyl.
den har inte lärt sig att ta upp energi från det nyttiga som äts nu för tiden.
men nu börjar min energi tillbaka.
äter mycket frukt o grönt och jag känner att det gör gott för mig.

har även köpt en burk med omega-3
den har tagit bort nästan ALLT sötsug o så.
dock söndagen hade jag nog som värst gotta sug, lite som abstinensen jag fick då jag slutade dricka cola då på den tiden då jag var beroende.
tog en låååångprommis så försvann allt sug.

gud det är sååå skönt att ha kommit så här långt och att det har gått så bra!!
jag har fått slänga allt som vart onyttigt hemma.
vill inte riskera att ha det nära till hands.
försöker i stället tänka på vad jag köper hem, ja men typ massa frukt man kan ta sig om man e småsugen eller grönsaker o göra en egen dipp av naturell yoghurt.
vilket är super gott!!

nä, det här ska jag fortsätta med, tror det kommer gå ännu lättare med tiden då kroppen riktigt börjar ställa in sig på detta och börjar att förbränna ÄNNU mera fett!!

ska köpa ett måttband nu när jag drar på stan nån dag, ska mäta allt o hålla koll o föra lite journal så man får lite översikt i det hela, och börjar jag då se resultat ja då blir jag bara MER sporrad att fortsätta!!

nu jävlar ska vi bränna fläsk!!

hahahaha!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så otroligt duktig du är! Kul att du mår så bra och känner att du kommit igång :) det är ju liksom då man får ut det fina av det! Lycka till med fortsättningen :) Jag peppar mer än gärna, är ju inne på samma linje som du nu. Kramar!

2009-05-26 @ 21:53:44
Postat av: Livan

Det är bara roligt att peppa, nu har jag ju någon att gåå mina prommisar med :)

Skönt att du mår bttre nu oxå, det är ju början som är värst.

I morgon sa vi väl att det skulle bli stan? Eller?



Puss & Kram

2009-05-26 @ 23:19:43
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0