mår lite bättre.

ja nu mår vi lite bättre, eller liam hade ju som en febertopp där på torsdagen sen var det som bra o sen dess har han mått prima. jag mådde väl inte sååå bra efter torsdag natt, var heeelt slutkörd, men efter lite kaffe en dusch o en timmes vila. trodde jag dum som jag var att jag mådde bra.
var ju tvungen att ta mig ut o köpa blöjjor, fine tänkte jag då tar vi en prommis till örnäset.
var varmt o skönt ute.
till örnäset gick det bra, träffa sandra & elias en sväng.
sen handla blöjjer på coop och en låda jordgubbar.

på hemvägen ångra jag vartenda steg, var så slut o benen skakade o svetten lackade o var vid flera tillfällen på väg att svimma, fan skulle ha tagit bussen eller bara gått på ica.
men hem kom vi tillslut.

väl hemma värmde jag lite mat åt lilleman, o sen gjorde vi kväll mös en stund vid tv:n sedan la vi oss i Liams säng o låg o läste böcker tills han somnade.
då han somnat la jag mig i soffan med lite jorgubbar å kolla tv.
men 20.54 gav jag upp, var heelt slutkörd o masa mig i väg till sängen.
sååå skönt o lägga sig.

vaknade på morgonen utvilad o det kändes underbart, en myspojk kom intultandes i vanlig ordning till mitt sovrum. vi låg o drog oss ett tag, sen var det bara upp o tvätta bajsrumpa o koka välling.
liam bänka sig i soffan med barnprogram o en välling, jag tog mig lite kaffe.
tror detta är över nu?? vågar man tro att det vänder nu?
nåväl, blir nog en lugn dag ändå, vågar inte ta ut mina krafter igen.

ska snart fixa lite lunch o lilleman ska gå och vila.
jag ska hänga lite tvätt o sånt.
 sen då han sovit kanske vi bara går ut på gården tar oss lite luft o gungar lite.

ja mycket mer än så händer inte här just nu i allafall.
visst vore det skoj o göra nått, meeeen får väl ta det en annan dag då.!!

nu ska jag som sagt styra upp lunch.

syster fråga igår efter receptet på tacogratängen, dom skulle äta den idag, tror jag blev lite sugen hmm kanske fixa det ikväll. är verkligen suuupergott

Ingredienser 6 port.:
  • 1 påse nachochips
  • 500 g köttfärs
  • 1 påse tacokrydda
  • 1 vitlöksklyfta
  • 1 purjolök
  • 1 burk krossade tomter
  • 1 burk tacosås (hot)
  • 5 dl crème fraîche
  • riven ost
  •  Så här gör du:
    Lägg ut nachochipsen i en eldsfast form.
    Bryn köttfärsen och krydda med tacokrydda och pressad vitlök, lägg köttfärsen över chipsen.
    Hacka purjolöken och strö den över köttfärsen. Blanda krossade tomater och tacosåsen, häll över. Bred ut crème fraîche och strö över riven ost. Gratinera i ugnen till osten fått fin färg. Servera med grönsallad



    vi ses!!!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0