en natt från helvetet!!

igår hämtade jag hem en febrig son från dagis.
han fick lite alvedon o febern lättade en aning. var även förbi jenny o hämtade supar TACK!!
så vi mös mest på hela kvällen igår, inte ville han äta heller, fick i han lite yoghurt i allafall.
dock var han duktig på att dricka och åt en piggelin.
på kvällen koka jag en välling o bädda ner han i sängen, gick för att hänga tvätt. han kom upp då vällingen var slut och stod o kollade på mig en stund, men då han insåg att det inte hände något roligt så gick han och la sig SJÄLV IGEN!!
när jag hängt tvätten kika jag in i hans rum då låg han o sov så sött!!
min stora grabb!!

ja la mig på soffan, var småfrusen o kände mig inte alls pigg, hade som lite ont i musklerna.
ja då jag legat på soffan ett tag kände jag hur febern börja komma o steg bara mer o mer, fan jag blir oxå sjuk.
tempade 39,1 innan jag gick o la mig kl 21.00
men kunde inte sova. frös som ett cp, och låg jag under täcket började jag toksvettas men minsta jag rörde på mig eller råka lyfta på täcker började jag frysa som fan igen.
muskel värk från helvetet i varenda muskel, och det kändes som att om nån drar med ett finger lite hårdare på min hud så skulle det bränna som svetsstrålar i huden, huvva var öm överallt.
nästan så musklerna krampade flera gånger.
min andedräkt var varm som elden, kändes som att jag kokade inombords.
sängen var sjöblöt och jag låg och feber yra till kl. 3 i natt.
då skulle jag upp på toa o titta till Liam, benen bar mig knappt o jag vinglade. Liam sov sött o kändes sval.
jag tog en till panodil o pissa och gick o la mig, en timme efter det när panodilen började verka så kunde jag ääääntligen somna. sovit gott. skönt med sömn.
på morgonen då jag vaknade var febern borta men jag kände mig trött o mör i hela kroppen.

i samma veva kommer liam intultandes med tutten i munnen och ett gossedjur under varje arm, han kom o kröp ner i min säng o där låg vi o drog oss innan vi tog oss upp.

nu har vi vart vaken ett tag, jag har fortfarande ingen feber men är helt slut och mör i kroppen, ett tryck i skallen.
har fått i mig massa kaffe och ett äpple o känner mig genast lite piggare. Liam känns lite små varm men han är det full rulle på mellan varven. ska snart försöka få i han nå lunch för o lägga han o vila sen.
då ska jag ta mig en dusch, känns som att jag veeerkligen behöver en.

ja dagen blir o spendera hemma i pyjamas och bara ta det lungt o käka piggelin!!
blir en tidig kväll ikväll. Liam ska få sig ett bad ikväll oxå innan han går och lägger sig.

nä hörni, nu ska jag gå o se vad jag har i frysen o värma till lilleman=)

på återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0