söndag???

Maten igårkväll blev mer än lyckad, väldigt enkel o väldigt god, säkert god med nån annan creme fraiche oxå, typ vitlök eller mexican-chili.
nä det vart som på restaurang.

har ju funderat mycket på att vi bara äter o lagar samma mat varje vecka, det är enkelt man kan det o det går fort o bla bla blaa, nu ska jag försöka ändra på det, ja ska då börja med o prova MINST 1 ny maträtt per vecka.
det behöver inte vara så komplicerat heller för den delen, man behöver inte 17 olika ingridienser som man ändå inte hört talas om eller kan utala eller ens hittar på den lokala ica butiken, visst kan man lyxa till det nån gång sådär, men skönt om det är enkelt o gott.

nästa maträtt blir en Tacogratäng, läste om den i en annan blogg o det lät ju jättegott

Ingredienser 6 port.:
  • 1 påse nachochips
  • 500 g köttfärs
  • 1 påse tacokrydda
  • 1 vitlöksklyfta
  • 1 purjolök
  • 1 burk krossade tomter
  • 1 burk tacosås (hot)
  • 5 dl crème fraîche
  • riven ost
  •  Så här gör du:
    Lägg ut nachochipsen i en eldsfast form.
    Bryn köttfärsen och krydda med tacokrydda och pressad vitlök, lägg köttfärsen över chipsen.
    Hacka purjolöken och strö den över köttfärsen. Blanda krossade tomater och tacosåsen, häll över. Bred ut crème fraîche och strö över riven ost. Gratinera i ugnen till osten fått fin färg. Servera med grönsallad.

    idag har vi sovit till 10.30 fattar ni lixom jag har en 15månader hemma o han har oxå sovit så länge, jag blir helt fuckad av så mycket sömn då man inte är van vid det.
    tur det finns kaffe jummie, utan kaffe vore jag nog hjärndöd vid det här laget.

    idag är det söndag? (tror jag) är lite dagvilld, men i allafall så ska vi inte göra så mycket, ska bära ut lite skräp o sånt, vika in lite tvätt, busa med Liam o ja nä blir nog inte så mycket, det är ju söndag då får man med all rätt slappa.

    aja, vi hörs!!

    Kommentarer
    Postat av: nadja

    Schysst! det lät med TACOSGRATÄNG! min dag vare räddad! have to try it.!!

    2009-01-04 @ 16:57:15
    Postat av: jenny

    joooo hon är verkligen söt min lilla söckertopp..

    joo det är verkligen roligt att höra, för många säger att hon är lik pappa sin och det tycker jag... när dom var små är dom väldigt lika.. heheh



    jooo man blir glad, jooo du är jätte söööt det vet du :) hihi



    pöss

    2009-01-04 @ 21:42:03
    URL: http://lilllarsson.blogg.se/
    Postat av: Malin

    Ja, det är jobbigt det där med kliande händer. Fick prova nån hydrokortisonsalva av en kompis idag och vipps slutade det klia. Får hålla mig borta från vatten så gott de går, för då jag blir blöt kliar det bara mer. Hehe.



    HÅller med om att det känns som att man alltid äter samma mat. Tråkigt är de. Men blir lätt så, hehe..=))







    /Malin

    2009-01-04 @ 22:58:17
    URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
    Postat av: thessan

    lät riktigt smaskens med tacogratäng=) har också funderat på att utöka matlistan i veckorna lite hehe blir lite tjatigt med kassler och köttfärsås hela dagarna hahahaha=)

    2009-01-05 @ 17:33:34
    URL: http://www.metrobloggen.se/fokthessan

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0