Oj så segt!!!

Ja det var det i morse då alarmet ringde, kunde inte fatta att det var morgon redan??
hela den här veckan hade jag tänkt o ställa tillbax rutinerna till dagisrutiner det vill säga att vi i allafall skulle ha stigit upp kl 8 på mornarna.
men eftersom jag inte har lyckats ta mig upp så blev det inget av det.

men igår tänkte jag att nu jävlar ska vi stiga upp kl 8 så är det bara, det är ju sista dagen innan dagis börjar, men jaaa vi klev upp 10.30 slöfockarna..
nåväl, bestämde mig för att ja då aktiverar jag väl honom hela dagen och får i säng han jättetidigt i stället, bra ide malin.
halv 4 somnar han sittandes på golvet å när huvudet tippar ner så vaknar han, kommer o sätter sig i min famn o somnar, ja tänkte ju att jaja han får väl sova en stund då.
40 minuter senare går jag o försiktigt väcker honom, o ja vi börjar laga mat osv,
så då tänker jag a men då äter vi å busar o sen tar vi ett lååång bad, då får jag nog i säng han kring 20.00
det blir ju perfa.

lägger han i säng 20.00 utan protest, han äter sin välling, och jag sätter mig o kollar tv o chillar, jag hör honom ligga o små prata för sig själv där inne, väldigt lugn är han så jag tänker att ja han somnar väl snart då.
vid 21.00 kikar jag in å då ligger han å surrar med fötterna, suck! han kommer ju vara svintrött i morgon nu måste han väl somna snart.
men han fortsätter  o ligga å små prata där inne, pilla på det han kan o tända å släcka sin lampa osv.
ser lite mer på tv, vid 22,00 är han fortfarande VAKEN, väldigt trött men vaken, går då in till han o byter blöja o gör en ny välling o stoppar om honom osv,
jag lägger mig på golvet utmed spjälsängen, o han ligger lung o stilla o tittar på mig, och är nog på väg o somna, men han börjar pilla på min näsa o min mun o dra lite i mammas hår, jaaa varför inte kasta tutten på henne oxå, o sen gnälla lite o vill ha tillbax den.

oo, jag ger upp klockan är nu 22.45 så då tar jag trollungen o vi lägger oss i min säng, gossigt tyckte han, o borrar ner sig, YES han är äntligen på väg o somna, wiihoo!!
men då får han nå energiryck o börjar hoppa i sängen o skruva på sig o tokskratta o klättra o ner på golvet, oj det var läskigt så han klättrar upp igen.
tar då honom i min famn o sjunger o vyssar o gungar o har mig.
till klockan är lyssna nu 23.45 först behagar han slockna.
och jag kan gå o lägga ner honom i sin säng.

så ja det var segt i morse både för mig o liam, han var mycket svårväckt o ville inte alls vakna, han bara blängde på mig då jag försökte få upp honom, o så borra han ner huvudet igen, gick då o gjorde en välling för o locka han med, då blev det andra bullar minsann.
så jag fick upp honom o i väg honom till dagis men han var trött; så jag kommer nog att få hem en mycket trött liten kis.
han har ju missat 5timmar av sin skönhetssömn.

ja, nu är han där i allafall, och jag dricker en kopp väldigt starkt kaffe för o kvickna till.
idag var det tänkt att jag skulle skura här hemma, speciellt liams rum o köket där det är diverse välling och kak klet, o ja för o inte tala om hur det ser ut under köksbordet o liams stol.
ja i går var vi i allafall lite duktiga
rengjorde spisen o ugnen, och liam gick o hämta en handduk o tyckte sig oxå vilja hjälpa till så vi putsa den fin, så nu behöver man inte skämmas då dom kommer o ska skruva i den=)

nä ska återgå till mitt kaffe nu.
ses!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja de ser ju helt förstörda ut när de upptäcker att det var något äckligt på skeden, så anklagande, haha. :)



Ja jag är fortfarande kvar i förlossningsruset och längtar tills nästa gravidmage och förlossning. :D Sen när jag sitter och läser tillbaka i min blogg ser jag hur mycket jag klagade på alla krämpor och så inser jag att man kanske ska vänta liiiiite till innan nästa. ;)

2009-01-07 @ 10:21:16
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0