magkatarren is back!!

Ja, hmm jag visste väl att man skulle inte få vara uten den mycket länge!
sist jag hade den, slog den till som ett cp, hade ju så ont att jag kved.
nu gör den inte lika ont men det kommer väl det är väl bara en tidsfrånga om när.
därimot har jag svårt för mat, dels är jag inte hungrig och sen då jag äter börjar magen att protestera hejvillt vilket resulterar i att jag får spy.
Jag vet ju att det är svårt att behandla magkatarr, har man en gång fått det så har man det alltid, det gäller bara att vårda det så man inte får magsår, jag tror ju dock redan att jag har magsår, trodde även läkaren förra gången då jag fick min 4 veckors medecin mot magsår och inflamation i magsäcken.
går jag till läkaren vet jag redan vad han säger, han säger att då vill dom ner med en kamera i magen för o kolla hur inflamerat det är, och så sätter dom in en behandling av nått slag.
osså blir det bra ett par månader och sen är det nog tillbaka igen.

när man har magkatarr bör man undvika rökning,kaffe,stekt mat, starka kryddor,paprika och lök.
man ska inte dricka alkohol och man ska äta regelbundet på fasta tider, mkt viktigt.
man ska inte stressa alls och man bör ha en normal dygnsrytm.

dessvärre består mitt liv av ALLT man INTE bör göra.
kaffe är mitt levebröd utan det skulle jag var såld på en gång, stressad ÄR jag men det är fan inte konstigt som ensamstående mamma med en 2 åring kring benen hela dagarna.
så en cigg lugnar stressen.
nätterna jaa man sover det som tillåts hahahaha!!
äter inte alls på fasta tider, oftast lagar jag bara mat till liam nån mild och nästan okryddad mat som han kan äta, sen på kvällen blir jag hungrig, sådär när han gått o lagt sig, då äter jag gärna min middag o då gärna nån stark och stekt mat!!
så jaa man får väl skylla sig själv antar jag.
alkohol blir det inte så mkt av som innan jag fick liam, hehe
ja måste väl ta tag i detta..


Annars då? jo annars är allt bara fint, har mest bara vart hemma den här veckan, eftersom jag kännt mig så trött och slutkörd, liam har vart på dagis i veckan och busa på, så jag har verkligen bara försökt att ta det lungt. jätteskönt!
I gårkväll var Liam oxå helt slut, vi låg i soffan o kolla på tv och bara slappa.

vips så hade han somnat!!

så söt.
dock var jag tvungen och väcka honom för o kunna göra han redo för sängen..=)

idag är det fredag och liam är ledig, vet inte riktigt vad vi ska hitta på, jag har auktionsavslut på tradera, så vi får se hur det går. så när lunchen är överstökad, ska liam vila och jag ska packa paket.
ikväll blir det o sitta o maila..=)
så kan man hova in pengarna näste vecka.. hehe..

nu ska jag i alla fall ta mig en kaffe
så det så..!!

ses!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Fan vad jävligt. Tror jag också håller på att få tillbaka min magkatarr, skiiit är det bara!

2009-08-14 @ 18:28:04
URL: http://liiindur.blogg.se/
Postat av: Livan

En anna sak som inte vanliga deitister nämner är att banan är rena döden för magen om man har lätt för att få magkatarr och det är något man ska hålla sig helt borta från. Det ligger nämligen till på det sättet att när vi äter banan så smakar det sött i munnen, men när det kommer ner i magen så blir det surt. Det är det sura som gör att magkattaren blir uppretat och ännu värre. Så ett tips är att vara väldigt försiktig med banan och nu när du har dessa problem så råder jag dig att inte ens äta en tugga. Och tyvärr inte flottig mat heller. Vill du ha mer tips så är det ju bara att höra av sig.

2009-08-15 @ 22:46:20
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0