in the ghetto

Nu är vi tillbaka i ghettot a la`hertsön!
vart o flängt runt i boden ett par dagar, kom hem igår.
var som helt slut tog oss ett bad o kröp ner i sängen!
skulle se på tv då jag insåg att dom tagit bort en massa kanaler, har endast 1,2 och 4:an känner mig som amish folket typ, hmm måste ha missat nått här??
skulle man fylla i nått om kanalerna eller så?

nåväl, nästa vecka börjar allvaret haha dagisstart för lilleman, ska bli mycket intressant. fast vi börjar ju veckan med hans 1ÅRS DAG=) jejj, ska baka lite tårta o annat smaskens som vi ska fira med, köpa nån pressent ska jag fara i morgon och göra, vad vet jag inte riktigt ännu, det blir förståss en massa kläder o så men måst komma på nån mer kulig leksak också.

han har börjat bli så stor nu, släpper taget då han står upp, tar väl nått steg själv, är fortfarande för feg men han blir mer o mer modig för var dag som går, så snart så kan han det där oxå, dock så klättrar han på allt, hänger på spisen och bordet o stolarna och klättrar på grindarna hemma hos syster, dom grindar som är för hunden, ja han klättrar på allt han kan, jag får snart en hjärtattack, lillbusen där.
pratar o härmas gör han för fulla muggar, han försöker göra ALLT som jag gör haha är ju så kul för han ser ju så kul ut.

o lärt sig o slåss o kivas om leksaker med sin kusin har han oxå gjort en massa, nu är han riktigt duktig på att försvara sig o sina leksaker, finns ingen som kan komma o slita av han det han har i handen, han kommer klara sig superfint på dagis, är helt övertygad.
och han har numer 5 tänder i munnen och fler är på G, jäsikens nu verkar dom poppa upp en efter en, går med en väldans fart.

Missade bvc igår, då jag TOTALT glömt bort det, skulle ju på läkarkontroll o 1 års spruta, shit happens säger jag bara.
försöker få tag på kerstin på bvc men utan resultat, gud så jag skäms alltså. pinit att man missar det. okej om det bara var en vanlig vägning o mätning men icket det. a ja inget att göra åt.
får försöka få en ny tid då.

annars gör vi inte så mycket, dagen bjuder på regn och då passar jag på att vara hemma o tvätta och städa, ska även städa ur allt smått ur liams garderob och göra plats för nytt.
är ju så tråkigt varje gång man packar ner ett plagg som blivit för litet, värst var ändå i början åå man tänkte den där lilla bodyn satta man på han på bb osv, man är ju så bölig där i början.
nu går det väl lite bättre men det är svårt ändå.
finns inte tt plagg som jag kan skiljas från, har nog sparat allt hitills.
ja ja sån är jag=)

fick mitt paket från buzzador oxå,  tandkräm från pepsodent white now en stor tub sånt och 15st småtuber att dela ut samt en ny tandborste, ska tydligen göra så man får vita tänder, så vi får väl se, ska testa och se hur den är i alla fall.
men gratis ÄR gott!!
är så kul me gratis grejer o varuprover osv, ska få nån pasta timer, tamponger och barnvitaminer, och nattblöjer och allt är helt gratis. kuligt värre=)

nä annars vet jag inte så mycket mer just nu, ska väl ta och sätta igång med mitt här hemma så man blir klar nån gång.
ha det gott folk!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0