Ge mig kaffe nuuuuuu!!

shit vad trött jag var då klockan ringe i morse o shit va trött liam var då, han brukar till o sova riktigt länge om vi badat länge kvällen innan, skönt visserligen men det var ju så jobbigt å stiga upp.
åsså ska man hitta nå kläder till sig själv o till gossen
och sen ska man krångla på overallen,fuskpolon, vantarana, tjocksockar mössa och skor.
INTE det lättaste man gör med en gosse som misstycker o vill allt annat FÖRUTOM just det!!
mamma får minsann strida ibland, o pchjaa värre blire väl, bäst o sätta ribban högt!

så nu har jag slängt in han på dagis, eller slängt in o slängt in dom skulle vara ute o skutta en stund.
ska hämta han halv 11 idag, för vi ska över på bvc, som visserligen ligger granne med dagis.
rätt nice faktiskt att ha så nära till allt, går jag ut på balkongen så ser jag dagis och vårdcentralen.
nära till busshållplatsen oxå, ser den om jag hänger ut lite från balkongen.
och ja affären ligger oxå har i krokarna tar väl typ 2 min att gå dit.
joo jag är rätt nöjd!!

så ja nu ska jag sätta på lite kaffe så min hjärna (om jag har nån sån)
börjar att fungera igen.

och har ju fått veta att luleåkommun ska bli lika ruttna som alla andra, dom har kommit på att dom ska börja ta betalt på bussen när man kommer med vagn. i alla tider har det varit gratis pga att det har varit enkelt för mamman och busschauffören.
MEN jag ska klaga, det här blir jobbigt, tycker för det första att det inte är rättvist att vi ska betala full taxa när vi inte ens kan komma med vilken buss som helst utan ibland stå och vänta en 2-3 bussar innan vi ens kommer med och får plats. SEN är LLT så oerhört tidspressade att dom KÖR fast gammalt folk inte satt sig fast barn inte satt sig FAST man inte ens har hunnit få vagnen på plats.
MEN den buss jag åker med KRÄVER jag att han ska minsann stå stilla och vänta tills jag krånglat mig in i bussen, låst fast vagnen på plats, måste ju ta med mig liam fram till chuffören för att betala, kan inte riskera o lämna han själv för det finns risk att han klättrar ur vagnan o faller i golvet(och då har jag bara 1 barn). Han ska då vänta tills jag gått tillbaka till vagnen och spännt fast liam i vagnen igen, och tills jag satt mig ner, kan han köra.
jag har ju betalt för mig eller hur!
men tänk i rusningstrafik, när alla som ska stiga på ett 20tals människor som ska in i bussen och själv ska man fram i bussen för att få betala, kommer bli förjävligt.
men visst för mig!!
DOM kommer bli skitsur o tycka man är skitjobbigt men det är ju deras regler o bestämmelser så då ska dom minsann få smaka på det!!
jävla LLT

så nu har jag sagt mitt, kaffe var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0