Det GÅR ju framåt!

ja då hade vi torsdag idag, och veckorna bara springer iväg sen lilleman börjat på dagis, är nu 4 veckor sen första dagen, jisses kändes som igår.
det går fortfarande lika bra för han på dagis, han var lessen nån gång då jag gick men hörde då jag var utom synhåll att han slutade gråta.
men lika glad varje dag då jag kommer för att hämta honom. man blir så rörd på nått sätt.

och ja går gör han ju oxå en hel del, förut har han varit lite feg när det gäller o släppa taget men nu lossnar det rejält han släpper ofta taget o knallar lite hit o dit så det GÅR ju framåt.
igår på dagis hade han varit envis när dom var utomhus, han skulle bara gå o gå, så dom hade stoppat en tegelsten i en lära gå vagn som han sen knalla runt med ute i dryga timmen, hade gått hur bra som helst o dessutom att gå med skor!
fantastiskt och höra.
min lillplutt börjar bli riktigt stor nu.
han är ju minst på dagis och det sätter väl mera sprätt i han till och lära sig och göra som dom andra barnen gör.

och på grann avdelningen på dagis, har igår börjat en liten tjej som är lika gammal som liam, så när jag kom igår var dom i den stora lekhallen o dom hade tydligen funnit varandra ganska snabbt, leker ju på samma sätt osv, såg ju så sött ut då dom satt på madrassen båda två och lekte tillsammans.
gullungen!

ja så vad gör jag då? inte sååå mycket pimplar kaffe o hänger tvätt, har röjt undan lite granna så det ser ganska så skapligt ut här hemma, ska ta o ringa lite samtal då jag fått hemläxa från arbetsförmedlingen att ta kontakt med komvux gällande plugg, ska höra vad som finns och hur o när o var OM det skulle vara möjligt för mig att KANSKE plugga upp lite betyg? nå ska i allafall boka tid med en syo och få lite klarhet i detta. ska renskriva mitt cv då det är endel som behöver kompleteras och förnyas sen ska det skickas in till min handläggare.
ska även skriva en låtsas ansökan för att skicka in till henne och få lite respons o se vad jag kan förbättra!
så det är vad dagen bjuder på.

senare ikväll kanske vi ska dra till boden, vi har ju aktionsavslut på tradera i helgen så det ska packeteras och skickas och sånt, sen så blir det att starta upp lite nya aktioner så håll utkik om ni vill fynda.

ja det var väl vad jag hade att säga!
bjussar på en kalasbild!

bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0