förlossningsberättelse!

Min förlossningsberättelse förvann???
här kommer den för dig som ville veta
 
förlossningen då? jorå den gick då bara fint men det tog en himla tid hela 22 timmar innan han titta ut.
det började Natten mot fredag 21september
Vaknade jag 03.30 av värkar, klev upp
Ur sängen och väckte mamma o hennes
Karl för lyckligt vis så sov jag hos dom den där natten. vi Klockade värkarna med 10minuters
Mellanrum fram till ca:09.00 på morgonen men
Då  hade dom börja avta något och jag blev så jävla besviken. Så vi bestämde
Oss för att göra något för att hålla värkarna
Igång, så vi drog i väg på stan ut och in ur affärer tror nog min mor drog med mig
på varenda ställe o leta stearinljus som skulle vara svartvita men inte
fanns det nå såna att hitta nånstans,
Och jag hade värkar så jag stod o gunga fram och tillbaka på
Alla affärer och kan säga att alla glodde på mig och trodde väl att jag var
i färd att föda där jag stod.
men Kring 12.00 orkade jag inte med att vara kvar
På stan längre så jag sa till min mor att nu vill jag åka hem så vi for hem och åt lunch, klockade då
Värkarna med 7 minuters mellanrum och dom hade börjat göra riktigt ont, ringde förlossningen
Som bad mig ta 2 panodil o en varm dusch, sagt och gjort och det hjälpte visserligen
för stunden men sen tog det fart igen.
 kring 14.30 kom värkarna med 4 minuters mellanrum o med en väldans kraft
Så vi for in till förlossningen.
Blev mottagen av en barnmoska som la ctg o kolla hur
Mycket jag öppnats 2cm -VA utbrast jag, är det
Här nå jäkla skämt eller? jag som hadde kämpat så länge trodde ju att jag skulla få sätta igång å föda på momangen o var riktigt taggat för det oxå, He he bm sa till mig att jag
Skulle få krypa ner i ett bad och sen skulle jag få en sov
Dos så jag kunde gå över på bb för att sova, urs det lät så hemskt när hon sa det, jag ville inte sova hur skulle jag kunna göra det?? även den starkaste sovdos skulle inte få mig å sova, JAG SKULLE JU FÖDA BARN!!
Så jag ner i badet hett vatten som satan men skönt as hell
"några" värkar och nån kanna saft o säkert två timmar i badet
så klev jag upp orkade inte ta värkarna där längre, nu gjorde värkarna riktigt ONT AJ!!
Bm kolla om jag öppnats något mer, 7cm YES det blir bäbis
Istället för sovdos haha. 20.00 bm tar hål på hinnan och
Vattnet sprutar ut när värkarna tar i som mest och där
står jag och gungar mot gåbordet och värkarna blir
bara kraftigare och kraftigare.
Jag greppar lustgasen o ber om spinalbedövning.
20.30 edan läggs känns as konstigt när nålen trycks in i benmärgen, men den gav inget resultat 21.20 ökar på
eda men inget händer, den hade ej tagit alls fyy faan
och inte kunde han sticka om igen TACK O BOCK så
försvann den narkosläkaren *suck* aj aj aj aj
ont as hell, ökar på lustgasen på max
, andas som en tokkärring i den hela tiden är lite i min egna
lilla värld ett bra tag, bm försöker med massage men jag ber henne gensat sluta då det känns som om vid varje beröring gör sviiiinigt ont, ca.22.30 ges bricanyl o narkosläkare
kontaktas o morfin ges men känner inte utav det ett skit, förlossningsläkaren stannar kvar inne i rummet för han märker hur slut jag är i kroppen och det är tal om sugklocka, men avvaktar något.
00.30 värkar utav bara FAAN står på benen och gungar
mot gåbordet lyckas även slå i huvudet i något minns ej vad
så jag fick ett hål i pannan haha det ska ju synas att man föder barn eller??. när jag står där och gungar känner jag plötsligt hur det som trycker på och jag vet inte riktigt vad som händer, känns som om att en fotboll skall komma ut, bm frågar mig ifall jag har börjat krysta, får då fram något i form av att nu kommer den ut o den är stor som en fotboll o det känns som om jag ska skita på mig!! då rycker bm o sköterskan tag i mig o jag lägger mig ner o benen flyger upp i benstöden OH!! fy fan vad ont det gör, 01.05 krystvärkarna börjar och jag
tar i för kung o fosterland men det går seeeegt,bm säger krysta kom igen malin det här klarar du tryck på bara tryck neråt, tänk att du är svinhård i magen o vill skita hehe kom igen malin,, krystar så det
står härliga till, krystar o krystar
bäbisen åker fram o tillbaka hela tiden, 01.25 krystar jag så
jävla mycket att jag plötsligt svimmar, jag är vid medvetande
och hör dom prata med mig, men min kropp bara tvärstanna jag får inte fram ett ljud och jag kan inte lyfta ett finger inte röra på mig ingenting väääldigt läskigt, då bestämmer läkaren att lägga en sugklocka så 01.30
sugklockan läggs sista krystvärkarna kommer o jag tar i och svär
på det språk jag inte visste att jag kunde ens och med en väldans fart och ett väldans plask av blod och fostervatten så 01.40 landar en
liten välskapt gosse på min mage och han är alldeles perfekt

 
det ver dom 22 BÄSTA timmarna i mitt liv och jag vill göra det igen...!!

image2image3

Kommentarer
Postat av: jenny

lill söt gubben :) så söt han e :)

2008-03-05 @ 20:28:37
URL: http://www.lilllarsson.blogg..se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0