JaruJaru!

Då var man hemkommen från nästan en vecka i Överkalix, hängde ju med till stugan och åt god mat o fiska o tog det lungt, dessutom hann vi måla lagårn o lite sånt.
var en tripp till Bränna och införskaffa oss lite proviant från bolaget, haha fick ett sånt gullit foto på Gossen där som jag ska lägga in lite senare.
midsommarafton bjöds på god mat och jag o syrran tog en sväng ut med båten o fiska lite.
när vi kom tillbaks så var festen i fullt ös, syrran o jag korkade upp våran vinare som vi dela på oo jisses vad jag blev snurrig haha har inte tatt en droppe alkohol på jag vet inte hur länge? typ 2 år sen sist haha.

har ju slutat att amma nu, har ammat honom i 9 månader så jag har gjort det bra=)
haft lite ångest över hur det skall gå att sluta men jag måste säga att det går över min förväntan.
han har knappt gnällt något alls, och dessutom så sover han HELA natten, från 19.30 till ca.8 på morgonen så jag klagar minsann inte.
vet att  det kanske inte håller i sig så länge MEN jag njuter av varje sekund som går.
är så stolt över min grabb.

och nu får jag verkligen hålla lite koll på han då han har börja dra sig upp efter möbler, han e ju inte så stabil på det så jag håller ett extra öga, men dom lär sig otroligt fort å få balansen.
äter gör han bättre nu oxå, kanske för att han har slutat snutta på mig hela tiden.

nåväl, idag drog vi en prommis till stan med jenny o nea, skönt väder ute på förmiddagen så vi tog en lunsh på Dagobert jummie jummie!!
köpte en platt tång till mitt nyfrissade hår så jag kan fixa det nu oxå, + lite värmeskyddande spray så man inte nöter ut det totalt på en gång.

har städat nu ikväll o sytt nya gardiner till badrummet i limegrönt och sytt nytt tyg till tvättkogen i limegrön så nu ser det riktigt fint ut då man har lite grejer som e limegrönt där inne, lite handdukar å sånt, ser riktigt fräsht ut mot det vita kaklet.
ska bara införskaffa ett snyggt duschdraperi oxå så är det helkittat!!

vad mer? hmm har ju inte bloggat på ett tag då man varit i skogen haha så jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga? liam blev 9 månadeer igår GRATTIS till han!
nää asså jag kommer inte på någe mer såhär på studs är så jäkla trött så jag ska ta och krypa till kojs.

hare fint du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0