10 månader

Varit och hattat runt ät vad vi har gjort, tror vi ränt runt en hel vecka.
kom hem igår och skönt att komma hem, så det vara bara å sätta igång och städa och tvätta med detsamma.
så man får det lite fräscht och fint.

fiskat har vi gjort så det står härliga till, mest aborre och gädda är vad som fastnat på kroken,
i lördags var vi en heldag utanför harads i en tjärn o fiska med mommo o moffa syrran o deras familj, jättetrevligt med go mat på öppen eld dock väldigt dåligt med fisk men det var skrot detsamma=)

idag regnar det ute vilket är aptråkigt då jag hade tänkt ta mig ut en låmgprommis med gossen, får se om det spricker upp så kanske vi tar oss ut en liten sväng i allafall o förbi affären.

och liam har blivit VÄLDIGT aktiv, han har ju dragit sig upp mot möbler nu ett bra tag, men nu KLÄTTRAR han upp på allt han bara kan, soffan,stolarna, vardagsrummsbordet mm, och i går tog han sig ut gåstolen, vette fan hur han lyckades men på nått sätt så gick det, och druttat på hakan har han oxå hunnit med då han tyckte han skulle rymma ut från altan dörren hos syrran i ett obevakat ögonblick, och vips ett trappsteg ner och han fick en rödskrubbad haka, gullungen där, han är i sitt esse just nu.
men lika go o glad som vanligt.

har lärt han o peka och säga där, så när jag frågar vart lampan är blir han så glad och pekar o säger där, gud han förstår mer än vad jag tror, han härmar allt jag gör,  och kan han inte härmas så försöker han ALLT han kan för att göra likadant.
Åsså 10 månader idag GRATTIS lillskroten min=)

o mera tänder är på G att spricka upp, så nå glad i maten är han inte just nu, men men det går väl över bara bissingarna tar o tittar fram snart så man får det överstökat.

nä dags för mellis.
over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0