Härliga helg!!

jepp, nu när det helg igen, skönt faktiskt, helgen är som så mysig på nå vis.
inatt så tyckte Liam att man skulle vara vaken mellan kl 2 och 3,30 ungen var skitpigg o jollra o böka o busa i det kolsvarta sovrummet, försökte lite snällt att förklara för honom hur mycket mamma uppskattar att få sova på nätterna, han besvarade mig med ett pruttljud haha, så det vara bara o busa på med honom till han ÄNTLIGEN somnade om.

sen klev vi upp kring 9 tiden, och jag har hunnit tvätta, städa o diska undan, samt byta 2 bajsblöjor och druckigt kaffe. Liam har fått potatis & palsternacka blandat med bröstmjölk till lunch det var sisådär, vissa dagar är det bättre och andra är det blaj, men vi avslutade måltiden med lite klet i håret o lite klet på bordet o lite klet ÖVERALLT!! haha samt lite vattenmelon, Liam bara waow mamma detta var ju GOTT och det ger du mig först nu!!?!!
så nu är han nöjd o belåten o ligger o sprattlar i tv rummet o leker o pratar o har sig, ett och ett annat skratt hörs oxå.

snart kommer det en polare hit, vi ska fika lite, har semlor i kylen som jag fått YAAKH!! gillar inte grädde fyy, men man kan ju alltid bjuda bort dom!!
smartaste sättet att banta på, man får se till o ha fikabröd som man inte diggar själv hehe.
vilken kalasbra ide.

asså jag tänkte på en grej, har ett paket Libero blöjor 10-15kg (felköp)
jag andvänder ju Libero 7-14kg men vad är igentligen skillnaden på dom?? jag mätte dom,
dom är ju exakt lika stora???
det skiljer inte MÅNGA millimeter mellan dom i så fall??
nåväl dom var ju som söta med små grodor på.
passar ju bra för jag har ju gått och snöa in på gröna små grodor och att inte tala om liam som ÄÄÄÄÄÄLSKAR sin mjukisgroda!!

på tal om blöjor, dags o byta en på gossen, ska bannemig testa dom där 10-15kg
bye bye


Kommentarer
Postat av: maria

nej gud, ingen stress med smakisar o sånt för er ju. du ammar ju också. då brukar dom väl rekomendera 6 mån? eller? har för mig barnmorskan nämnt det. allt bra annars? han har inte fått nå tänder? max har fortfarande inte ens vänt sig!!!! shiises. börjar tro att han aldrig kommer lära sig det :D han gjorde det i sängen i förrgår. men då låg han på en kudde, så jag ansåg att det var fusk, han fick lite snålskjuts eftersom kudden blev en liten backe ;)

2008-02-09 @ 19:07:26
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: Saaara

haha vad kul att lasa om vad ni gor pa dagarna o vad som hander i ert liv. Det jag saknar nu ar lite nya bilder pa liam(ev med en liten melonbit)han verkar ju alska det!!
Men du skrev att de var na krangel me din dator sa jag far kanske vanta lite...
Ensamstaende mamma eller inte sa tycker jag att du ar valdigt bra som mamma. Du ar ju som ett anda stort karleksmonster som pussas med liam hela tiden. Och du alskar det! Valdens basta mammamalin!!!
Skot om er!
Pöss!!

2008-02-10 @ 14:38:06
Postat av: maria

hehe ja men på bvc tycker dom en heeel del! det är tur man själv känner vad man tycker är rätt och fel för sitt barn! det är väl det bästa med det hela, det bästa med att 'vara vuxen' .. man får bestämma helt själv :) tycker iaf du gott o väl kan ge han smakisar, som sagt, tar ett tag att komma igång helt så. och snaart är våra grabbar sex mån ju! gud vad tiden går fort :( snart är mammaledigheten slut ju! *panik!* max vände sig idag, haha. det var på tiden! det krävdes att han skulle få ligga naken på golvet och kissa och spy ner golvet, så passar det minsann! :) dock bara från rygg till mage :)

2008-02-10 @ 22:58:24
URL: http://lillknodden07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0